PUSKAISKOLA A KÖVETKEZŐ TANÉVRE-CSAK A TANÁROD EL NE OLVASSA!
A TANÁROK TILTJÁK A PUSKÁZÁST, A TANULÓK VISZONT ELŐSZERETETTEL FORDULNAK SEGÍTSÉGÉRT EGY-EGY DOLGOTAZ SORÁN. MINDIG NAGY KÉRDÉS, HOGY MELYIK A LEGJOBB PUSKÁZÁSI MÓDSZER, EZÉRT ÖSSZESZEDTEM KÖZÜLÜK A LEGHASZNÁLHATÓBBAKAT.
KÖNNYŰ SZINT
HASZNÁLD A PADOT! Ősrégi trükk, hogy a dolgozat előtt ceruzával a padra írod a fontosabb infókat. A tesztsor kiosztásáig a felfirkált mondatokat ügyesen eltakarod a kezeddel, utána pedig a papír tologatásával ügyeskedsz. Előny: Ha ügyesen csinálod, akkor akár az egész anyagot le tudod így lesni. (De ez már túlzás lenne!) Hátrány: A ceruzával írt szöveg könnyen elkenődhet. RIZIKÓ: Bár kevés ilyen tanár akad, de van, aki tüzetesen átnézi a padokat, mielőtt kiosztja a dolgozatot.
TENYÉRJÓS! Elterjedt módszer, hogy a diákok a kezükre firkálják a megoldóképleteket vagy egyes kulcsszavakat. A dolgozat közben csak bele kell nézni a tenyeredbe, ahonnan az összes fontos adatot néhány pillanat alatt ki tudod lesni. ELŐNY: Nem kell különböző cetlikkel szenvedni, és gyorsan letörölhető a "bizonyíték". HÁTRÁNY: Izzadós tenyerű diákoknál leázhat a tinta. RIZIKÓ: A járkáló tanárok könnyen kiszúrhatják a tenyeredre írt szöveget, főleg ha nem szorítod rendesen ökölbe a kezedet. CSOMAGOLÓPAPÍR! Ha a sulitokban az a szokás, hogy dogaíráskor nem kell elpakolni a tankönyveketg az asztalról, akkor gyorsan ess neki a kötetek csomagolópapírjának! Különböző helyekre vésd fel, amit nem tudsz, aztán már nyugodtan leshetsz a csomagolópapírról. ELŐNY: Ha színes a csomagolópapír, akkor a minták között kitűnően elrejthető a segítség. HÁTRÁNY: Eltévedhetsz a szétszórva felírt információk között. RIZIKÓ: Szemfüles tanárok már kiszúrják ezt a módszert, szóval, csak okosan szabad használni.
Tanárszemmel
A puskaírást a tanárok sem bánják, hiszen azt mondják, a diákok eközben megtanulják az anyagot. Igazából azzal van bajuk, ha a nebulók használják is a segítséget-bár a legtöbb tanár szigora már enyhül ebben a témában. A legtöbben azt vallják, hogy akkor folyamodhat ilyen segítséghez a tanuló, ha azt a tanárok nem veszik észre. (Nyilván nem bírják, ha valaki hülyének nézi őket.)
KÖZÉPSZINT
SZÁMOLÓGÉPES TRÜKK: Az új számológépek rendelkeznek egy letolható előlappal, amely alá a készítők a masina funkcióit írták. Ez a hely tökéletes a puska elheylezésére, innen nyugodtan tudsz majd leskelődni. ELŐNY: Kicsi a lebukás veszélye, hiszen egyes tantárgyaknál kötelező a számológépet használni dolgozatíráskor. HÁTRÁNY: A reál tantárgyaknál kitűnően működik, de töridolgozat közben furcsán mutatna, ha előkapnád a számológépedet... RIZIKÓ: A padsorok között járkáló tanárok óráin nagyon veszélyes a használata, főleg akkor, ha a tanerő át is akarja vizsgálni a gépeket.
TANÁRI ASZTAL: Ha az első padot összetolod a tanári asztallal, nyert ügyed van. Az asztal peremére rá tudod írni a teljes anyagot, onnan pedig könnyen lelesheted. A tanár jobb esetben soha nem fog rájönni a cselre. ELŐNY: Úgy tudod átverni a tanárt, hogy közben akár lazsálhatsz is: a padra hasalva, magad elé meredve olvashatod le az infókat. HÁTRÁNY: Ha sokáig fekszel a padonméa mégis jó jegyet kapsz, akkor a tanárnak fel fog tűnni, hogy valamit trükköztél. RIZIKÓ: Ha valaki bénázik, és egyszer lebukik, akkor soha többé nem tudjátok majd használni ezt a módszert, mert a becsapott tanerő ellenő-rizni fogja az asztalát. TOLLTARTÓS PUSKA: Pici cetlikre írd fel az anyagot, a papírokat pedig erősítsd fel a tolltartódba. Dolgozatírás közben tégy úgy, mintha íróeszközt keresnél, közben nyugodtan kipuskázhatod a választ a kérdésekre. ELŐNY: Ha turkálni kezdesz, akkor azt nyugodtan ráfoghatod arra, hogy megfelelő tollat vagy ceruzát keresel. HÁTRÁNY: maximum 2x játszható el egy órán, utána már gyanús lesz. RIZIKÓ: Régi trükk, a legtöbb tanár ismeri.
NAGYON NEHÉZ SZINT MINISZOKNYA: Amikor beköszönt a jó idő, akkor a miniszoknyát - a pasik meghódítása mellett - puskázásra is használhatod. A kis cetliket rejtsd a szoknya alá, majd - amikor nem járkál körülötted a tanár - hajtsd fel a szoknyát, és ügyeskedj. ELŐNY: Férfi tanár esetén különösen jól alkalmazható, hiszen akkor sem szól rád, ha meglátja... HÁTRÁNY: A szoknya alá csak viszonylag kis cetliket tudsz felerősíteni, így kevés anyagból gazdálkodhatsz. RIZIKÓ: Ha sokáig bámulsz lefelé, akkor hamar gyanús lehetsz a tanárnak, és megnő a lebukás veszélye. Ráadásul a lebuktatás még megalázó is lehet. KARÓRA: Mérd le, hogy milyen széles az órád szíja és mekkora a lapja. Egy hozzá passzoló sablont vágj ki, majd erősítsd a készülék aljára. Dogaírás közben vedd le az órát, dörzsöld meg a csuklódat, mintha fájna, majd írd le az infókat a papírról. ELŐNY: Ezt a módszert nem sokan használják, a tanár nem fog gyanút. HÁTRÁNY: Ha nem jól erősíted fel a sablont az óra aljára, akkor éppen használat közben eshet le róla. RIZIKÓ: Nehéz művelet - ha nem vagy szemfüles, nagyon könnyen lebukhatsz. PADLÓRA KERÜL: Irkáld az alattad található padlórészre a különböző információkat, majd ügyesen helyezd rá a talpadat. Amikor szükséges, mozdítsd el a lábadat, és jegyzeteld le az infókat. ELŐNY: Nagyon sok információ fér a padlóra, ráadásul a tanár sem fogja a földön keresni a puskádat. HÁTRÁNY: Ha nagyon kis betűkkel írsz, akkor nem tudod elolvasni a paldójegyzeteidet. RIZIKÓ: Ha sokáig bámulod a padlót, akkor a tanár gyanút fog.
|